5 favoriter - del 3

UTFALL
 
(Vanliga) utfall går ut på att man tar ett steg framåt (eller bakåt om man tycker att det känns bättre) med ena benet och sjunker ner så att man får en 90 graders vinkel på främre benet. Även här måste knät peka åt samma håll som foten och inte spåra utanför tårna och tyngden ska ligga på hälarna. 
 
Den här övningen tränar rumpan och benen, främst baksidan av låret (jag brukar känna av framsidan också). För att det ska tar mer på baksidan av låret brukar jag försöka trycka ihop kroppen så att både främre och bakre benet bildar 90 graders vinkel och för att det ska ta mer på rumpan tänker jag på att ha bakre benet så långt bakom mig som möjligt. Mina råd till er!!
 
Det här är en superfavorit hos mig som jag alltid har med när jag kör benpass! Ger snygga och starka ben! Men det kan vara smart att ha kört några andra benövningar före för att musklerna ska ha aktiverats och ger bättre stabilitet och balans i denna övning (balansen är viktig!). Ännu ett råd!!
 
Utfall kan göra både utan vikter och med lösa vikter/skivstång.Jag föredrar att ha lösa vikter i varsin hand. 
 
Vad föredrar ni? Gillar ni att göra utfall? Gillar ni någon annan variant mer?
 

KRAM ♥
 
Untitled | via Tumblr
Ph: Weheartit
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0