Gårdagens axel- och bröstpass

Igår körde jag som sagt ett pass på gymmet med fokus på bröst och axlar. Först värmde jag upp med 10 min på crosstrainern och resten såg ut såhär:
 
Bröst
 
1. Bänkpress med hantlar - 5 kg/arm
2. Liggande flyes med hantlar - 5 kg/arm
3. Vanlig bänkpress  - 10 kg (endast stången då jag var själv)
4. Flyes i cable cross - 2,5 kg/arm
 
Jag körde 10x5 på övning 1-2 och 4 med 2 min vila mellan. På bänkpress körde jag så många reps som jag orkade i 5 set med 2 min vila mellan; 10st - 9st - 6st - 6st - 5st orkade jag med denna gång. Får nog börja med bänkpress nästa gång!
 
Axlar:

Axelcirkel:
1. Lyfta axeln uppåt - 6 kg/arm
2. Lyfta armarna åt sidorna - 3 kg/arm
3. Lyfta armarna framåt - 2 kg/arm
4. Stående flyes med hantlar (axelflyes) - 2 kg/arm
 
Gör övningarna efter varandra utan paus 10 reps i 5 set med 2 min vila mellan. Efter cirkeln körde jag favoritövningen - lyfta upp armarna med 90 graders vinkel i armbågen (ni vet den jag tjatar om varje gång?). 15 reps i 5 set med ca 1 min vila mellan. 
 
Idag har jag en GRYM träningsvärk i ovanstående muskelgrupper. Känns töpp! Testa gärna :)
 
En favvo-plats helt klart!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0