Galen roadtrip a'la idrottsgruppen

Haha vem är det som är så go att ni går in här så många gånger per dag? I 61 sidvisningar av 7 personer i förrgår, haha så gulligt ju!
 
Fick för mig att jag bloggade både igår och i tisdags, men tydligen inte? I tisdags tränade jag - ben - och det gick super och så pluggade jag förstås. Igår hade jag en riktigt chill dag när det gällde träning. Vila från gymmet samt att vi i idrottsgruppen (har idrott&hälsa 2 på individuellt val) var och testade på curling, ingen förutom vår lärare hade gjort det förut så det var sjukt skoj och inte så jättesvårt efter ett tag. Resan dit var ett äventyr i sig den... 
 
Curlingen var i Örebro så vi åkte i bilar dit, jag, läraren och 3 grabbar till. I vanliga fall tar det 40 minuter in till Örebro om man håller farten + åker lite för snabbt ibland, men vår lärare räknade med 30 så japp... Det hade dessutom blivit jättehalt under natten så vägen var inte i bästa skick. Det började rätt bra, jag låg bakom vår lärare tills en av killarna, nästan direkt, fick för sig att han inte ville åka bakom mig. Och efter det fick jag inte köra om heller, gud så vi skrattade jag och tjejerna för vi kunde nästan höra hur de snackade i sin bil när de gasade på när jag ville om. Vi fick iallafall köra på bra hög hastighet för att hinna med och hitta dit vi skulle för vi kunde varken väg eller nummer till vår lärare. En av grabbarna blåste förbi jättefort in till örebro och kom 30 min sent för han inte hittade sen (bra jobbat!) Han som körde bakom mig fastnade nog i någon tidig bilkö för vi andra 3 bilar hade kört 2/3 av vägen när han kom ifatt i 140 km/h typ. Var lite läskigt när hans fil sedan försvann och han skulle in framför de andra bilarna. Men i slutet fastnade han mellan bilar så jag kom faktiskt om honom (Y). Inte sist till curlinghallen (Y)!! Det läskigaste med hela resan var nog att köra om lastbilar på isig vägbana med staket på andra sidan. Gillar det inte ens på barmark... Dessutom kan det vara farligt att köra fort bara för att köra fort (plus isen!!), men jag kände att jag var tvungen plus att det faktiskt var lite av en skräckslagen förtjusning :D (klart man gillar fart men man har ju ansvar när man skjutsar andra, eller hur?) 
 
Roligt var också att vår lärare drog iväg så fort när vi skulle hem så vi andra fastnade i rödljus och hittade sedan inte ut ur "stora" staden, så vi åkte typ åt fel håll. Efter några svängar tyckte vi tjejer att "de skulle säkert till donken" och ville inte köra mer följa john. Så de 2 grabbarna framför svängde vänster, jag åkte rakt och han efter blev osäker men svängde vänster till slut. Vi kom till en parkering som gick att köra genom, och vilka möter vi då? Jo alla grabbarna! Dom skrattade också när dom såg oss haha. Så vi fortsatte runt och hamnade som tur var bakom dom och följde efter (vi insåg att de inte heller hittade hem), men så kör de runt typ samma varv igen haha åhhh. Men så till slut åker de vänster vid ett rödljus och vi tjejer hann inte över. Haha så körde vi längs den vägen och kom in till centrum, lätt som en plätt. Tror vi alla kände oss rätt dåliga då. Jag hann iallafall inte ikapp killarna (antar att de kappkörde hem) så vi tog det lugnt hem, felt good!
 
Haha sorry att det blev så mycket text, men dendär roadtripen gjorde halva grejen igår och jag tror att de flesta skulle hålla med mig. Var tillbaka i skolan vid lunch ungefär så jag slapp mattelektionen, wihoo! 
 
Idag har jag varit i skolan, fikat på stan med bästa Krille och Orre och tränat. Körde biceps och bröst idag och känner lite grann av det i armarna redan. 
 
NU ska jag sova, lovade Krille att hinna med 07.33 bussen imorrn, får la se hur det går (a). Puss&kjam! ♥
 
Nothing | via Tumblr
 
Trueeeee
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0