Kyligare temperaturer

Det märks att det blivit september och höst, för hur mycket solen än skiner så känns det ändå lite kallt när det blåser. Det var nog en av de sista dagarna med shorts idag! Frös till och med inne nu på kvällen så sitter med både myskläder och strumpor (!!) på fötterna. (Okej det börjar bli lite varmt) Blir nog första natten med strumpor på väldigt många veckor haha! 
 
Men en sak som är bra med att det blir lite kyligare i luften är att det är så mycket skönare att motionera ute. Släng på dig en långtröja istället för linnet och känn sval höstluft mot ansiktet istället för hettande värme. Så mycket fräschare tycker jag. Tycker inte ni? Så länge det inte regnar förstås. Promenera i sol är visserligen inte jobbigt men en springtur blir jobbig.  
 
Nu har jag varit utan träning i 1,5 vecka. Har sån träningsabstinens. Kände mig bra i fredags så drog ner till gymmet efter skolan och körde biceps, triceps och bröst. Var ingen bra idé då förkylningen tydligen inte hade gått ur och bröstet sa ifrån... Dessutom stukade jag foten tidigare fredagmorgonen på idrotten (har idrott&hälsa 2 på individuellt val) som började märkas av först på eftermiddan, men jag haltade runt där nere på gymmet ändå, lite envis liksom! Och fortfarande är foten svullen så inte ens promenader kan jag ta mig ut på! Och dessutom fungerar inte en del av skärmen på min mobil, sedan i fredas då den fick kortslutning eller nåt, så kan varken ta kort, skicka/läsa sms, ringa eller gå in på menyn. Men imorrn ska vi försöka skicka den på lagning eller nåt, på elgiganten sa dem att det var alla sprickorna i skärmen som orsakat det. = jag borde vara mer försiktig med min telefon.
 
Så just nu är jag mer taggad än nånsin på att komma igång med allt som har med träning att göra, payback-time liksom. Jag vill bli stark, smidig, koordinerad, snabb, uthållig, hälsosam - you name it! Kom igen nu turen, kom till mig!
 
Gårdagen blev iallafall bra! Var nere i Mariestad och hälsade på min farmor, farfar med sambo och faster och hennes man. Inte ofta jag träffar dom så det får man ta vara på! 
 
Och nu ska jag sova! KRAM ♥
 
 
 
 
 
 
5 gamla bilder, ett ord. Lycka


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0