När man talar om trollen...

Minns ni att jag igår skrev/hoppades/önskade att min idrottslärare INTE hade planerat styrketräning, och speciellt inte för benen? Dagens uppvärmning blev 30x3 knäböj med upphopp, 1 min vila mellan varje, och armhävningspyramid upp till 8: Man gör 1 st, 2 st...8st, 7st....1st. Haha måste vara ödet eller nåt. Skrattade iallafall åt mitt missöde. 
 
Annars var idrottslektionen rätt kul (vi körde multisport), hela dagen var faktiskt rätt okej. Slutade kring 3, chillade tills mamma kom hem, drog till stallet, käkade lite, åkte och tränade (halv 8?!) och kom hem för dryga timmen sen. SÅ NU är jag så trött att jag kommer slockna direkt när jag lägger huvudet på kudden tror jag. Men först blir det hårflätning för imorgon är det dags för sista skolfotograferingen någonsin. Lite sorgligt faktiskt, att skolan om ett år är över. För även om plugget inte är direkt roligt, så är man ju en del av en gemenskap på en skola. Tänk bara på hur mycket folk man träffar - varje dag! Imorgon ska jag dock ner med naturvetarna och Vi och kolla på(/kanske boka) studentresa (till Napa woopwoop) så lite kul är det att gå studentåret hihi! Plus att affischen om studentmösseutprovning kommit upp. Bara 274 dagar kvar nu!
 
Dagens workout: Överkropp - rygg&mage
 
- Liggande flyes med hantlar, 12x3
- Stående flyes i cable-cross, totalt 50 st
- Bicepscurl med hantlar, 10x3
- Bicepscurl med stång, 10x3
- Bicepscurl i cable-cross, 10x3
- Bänkpress, lite som jag kände för...
- Triceps pushdown i cable-cross, 10x5
- Liggande french press med stång, totalt ca 20 st (lär mig tekniken)
- Stående french press med viktplatta, 10 st
 
Tror inte jag missade något, men so what. Detta är övningar som jag "brukar" köra på de här muskelgrupperna. Varierar dock vikt, antal reps & set mycket så musklerna alltid får sig en utmaning och växer och förbränner mer och mer.
 
Dags för skönhetssömn! Hoppas ni haft en bra dag och att den blir det imorgon med! KRAM ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0