När andra ljuset brinner...

 När andra ljuset brinner, är snart lucia här
Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär.
 
Idag var det ju andra advent, så himla mysigt. Min tur att tända ljuset om inte annat. Jag tänder alltid andra ljuset för att det ligger närmast min namnsdag, i år på just den dagen faktiskt! Vi har en liten ordning att en person tänder ett visst ljus, som en liten tradition. Annars har jag inte gjort mycket. Det vanliga mest - varit med min pojk, tränat (body step) med nya skorna som jag införskaffade igår, myst framför säsongsavslutningen av Solsidan och ett avsnitt Grey's Anatomy. Apropå det, imorgon slänger jag upp lite bilder från igår när jag var på UF-jul-försäljning i Marieberg med familj och Max, samt från shoppingen efter det. Vad jag däremot inte förstår är hur jag inte lyckas hitta några julklappar, under två lördagar i Marieberg? Har inte hittat någon alls. Skulle vilja strunta i dem i år, vill varken ge eller ha. Julen är ju så mycket mer än bara julklappar!! Traditioner, god mat, vacker musik, kalle anka-tittande klockan 15 på julafton, och att bara umgås och mysa med familj och vänner. Listan kan göras lång. Det för samman människor på ett fint och speciellt sätt. Hur mycket väger julklapparna upp emot det?!
 
Bara en tanke. Nu ska jag styra mig mot tha bed. Vi hörs imorgon, kram! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0