Lååååång dag

Känner mig riktigt tom just nu. Kan inte riktigt fatta att jag är HELT ledig i 5 HELA veckor och sedan börjar mitt sista tvungna skolår någonsin - mitt studentår. Och dessutom saknar jag järnverket redan fastän jag lämnade det för bara dryga 4 timmar sedan. Det blev jättekrångligt med tiderna idag så jag får åka in imorgon och prata med chefen om det samt lämna mitt passerkort (vill inte vill inte vill inte). 
Efter jag lämnade jobbet åkte jag bort till gymmet och körde ett biceps/triceps-pass med crosstrainer som uppvärmning. Det märktes att jag inte stått på en sådan på ett par veckor! Jag var helt själv efter en kvart och fick nästan stänga/släcka allting när jag gick, men precis när jag skulle släcka i hallen kom det två som skulle träna. Puh! Var inte roligt att vara där själv i halvmörkret.
Nu har jag varit hemma ca 1,5 timme och käkat, duschat och kraschat mobilskärmen dessutom. Jätteduktigt. 
 
Mitt träningspass: 
 
Triceps:
 
Tricepsbänkpress - stång ca 5 kg + 2x 1,25 kg 
Tricepspushdown i cable cross - 7,5 kg
Stående french press (sänker vikt bakom huvudet) - 7,5 kg
 
Här fokuserade jag både på styrka och muskelmassa och körde 5 set med 9 reps och med 2 min vila mellan set och övning. 
 
Biceps:
 
Stående bicepscurl i cable cross - 5 kg
Sittande koncentrationscurl över bänk i cable cross - 5 kg
Bicepscurl med hantel - 5 kg
 
Här satsade jag på styrka och körde 5 set med 10 reps och med 1 min vila mellan seten och övningarna. Okej, jag blev stressad också, och lite hungrig (hade bara ätit 1 frukt och en macka sedan 12)...
 
Nu har jag typ växtvärk i vänsteraxeln och det bara kryper i mig, så jag ska strax gå och lägga mig. Imorgon ska jag träna igen och jag är så taggad på det!
 
KRAMAR från mig ♥
 
 Bildbrist
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0