Glada höfter

Det ställe på kroppen där jag är absolut stelast måste nog vara runt höftböjaren, jag kan knappt göra ett godkänt knäböj. I den här videon går man igenom stretch av höften men också höftböjaren, sätet och baksida lår. För mig känns det även i vaderna men det varierar nog från person till person. Idag var det 2a eller 3e gången som jag körde igenom den här stretchen och jag kommer inte alls långt ner i själva positionerna, så därför funderar jag på att göra det här till en vana ett par gånger i veckan! Kan skriva om en månad eller två och berätta om det blivit någon förändring just för mig. Men jag tycker att ni också borde testa den och säga vad ni tycker om den, för jag tror faktiskt att det kan löna sig i längden.
 
Yogobe.com, som står för videon, är en webbsajt med yoga/stretchvideos. Man kan testa gratis i 3 dagar men sedan kostar medlemskapet. Av den anledningen har jag valt att inte bli medlem, eftersom jag är en fattig student som dessutom inte utövar yoga/stretch i större omfattning (även om jag kanske borde). Så för mig räcker det just nu med de gratis videor som ligger ute på youtube. Sök "yogobe" så får ni upp fler än dehär!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0