17. Staden jag bor i

 ... heter Karlskoga. Bara folk i Degerfors, Storfors, Kristinehamn och Örebro som känner till den. Nejdå. Lite kända är vi väl. Det heter ju faktiskt Alfred Nobels Karlskoga. Så Alfred Nobel, Ulrica Knape (simhopp), Anna Lindberg (simhopp), Bengt-Åke Gustafsson (hockey) är de första personer jag kommer på som är kända härifrån. Finns fler, jag minns dem bara inte nu. 
Annars är väl Karlskoga inte alls märkvärdig som stad. Inte speciellt vacker varken på sommaren eller vintern och här bor endast ca 27000 människor. Men den är egentligen rätt okej att växa upp i, lagom stor och det går att lära känna folk från andra sidan stan utan problem (lite svårare i Sthlm t.ex.).Fast som de flesta andra yngre äldre småstadboende längtar man efter det större, storstaden. Trots det kommer Karlskoga alltid vara hemma för mig. ♥
 
 
 
Karlskogas hockey-stolthet
 
Fina Lunedet - synd bara att de tog bort skidbacken.

Granbergsdals hytta, tänds fortfarande varje år.
 
Vy över gatan som går mellan torget och hotellet hela vägen till skolgärdet (en plats med ett par butiker), uppifrån Rävåskullen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0