Alla ♥ Dag

Hej på er och Glad Alla Hjärtans Dag! Har haft en jättemysig dag idag! Var visserligen jättetrött den första halvan av dagen på grund av för lite sömn, men efter skolan gick jag och min söta pojkvän och tog en fika på Som Hemma och mös, och sen åkte vi hem till mig och var där tills jag skulle iväg och träna. På vägen hem fick jag ett jättefint bunt av pappershjärtan där han skrivit jättefina saker och en ask choklad. Han är världens goaste, love him! För ca 3 timmar sen kom jag hem ifrån ett bodycombat-pass, för idag var min gitarrlärare sjuk så då passade jag på och träna. Hinner ju aldrig torsdagar annars.
 
Nu tror jag att jag ska sätta på det sista på filmen The Last Song som jag inte hann se klart inatt (anledningen till den korta sömnen). Älskar verkligen den filmen!! Har sett den 4 gånger tror jag på en månad ungefär. Den spelas inte av några favoritskådisar egentligen men storyn är så fin, vacker, gripande, verklighetstrogen...you name it! Den har allt och är verkligen värd en titt, man blir så tagen, gråter fortfarande till slutet haha! Just nu är jag även på de sista sidorna i boken som filmen bygger på, "The Last Song" av Nicholas Sparks. Vi skulle läsa en bok i engelskan och då valde jag denna. Hade inte sett filmen ännu då jag valde den, men så såg jag filmen och tänkte att då kunde ju boken och filmen komplettera varandra lite (hihihi fuskisen här). Men tji fick jag, för ingenting händer på samma sätt/samma ställe i boken och i filmen och vissa saker ur boken är borttagna i filmen. Men jag förstod situationer bättre med hjälp av filmen då många av de engelska orden är komplicerade för en lite trög svensk som jag. Ska låna den svenska versionen av boken och läsa under lovet tänkte jag. 
 
Hade en tanke på att vara lite ambitiös och knåpa ihop sommarjobbsansökan till pappas jobb, men filmen lockar mer haha! Imorrn har vi sovmorgon till 11.05 tydligen, men själv ska man upp och träna kl.8. Känns inte lika bra att gå upp och vara duktig när man har 1,5 timmar längre sovmorgon än vanligt, men det får väl gå ändå! Om jag inte känner mig alltför dålig i bröst/rygg. Vill inte gå o känna mig påväg att bli förkyld hela tiden! 
 
KRAM FRÅN MIG & GODNATT! ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0