Litet tips!

Idag när jag var på gymmet körde jag efter det vanliga schemat men i slutet där jag egentligen skulle köra situps, valde jag att köra plankan. Jag tror jag skrev i inlägget om "mina 5 favoriter" att det var bättre att köra kortare stunder i plankan men desto fler gånger efter varandra. Detta prövade jag idag; 30 s plankan + 30 s vila x 10. Alltså tog det totalt 9,5-10 min beroende på om man väljer att ta vilan först eller sist under minutrarna. (Jag tog vilan första 30 s per minut för att slippa krångel med tidtagaruret i början.) Jag tyckte det funkade bra, men skulle nog ha gjort endast 5 gånger, vilat en lite längre stund och sedan kört 5 min igen. För till slut blir man ändå trött på (att stå i) övningen och då kände jag att min rygg/svank började ta stryk. Smart tror jag även är att göra lite situps/crunches först för att aktiveras magmusklerna så du orkar spänna dem medans du står i plankan. 
 
Idag vaknade jag för övrigt upp hemma hos Max och var där fram till lunch, och efter lunch åkte jag och tränade och efter det upp till stallet! Standard-dag med andra ord! Nu ska jag ha fredags-mys med mamma och syster och lite onyttiga (tydligen är de det) vindruvor!
 
KRAMIS ♥
 
OldOlderOldest 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0