15 juni

Idag är det 1 månad + 1 dag sedan jag fyllde 18 och 1 månad - 1 dag sedan jag fick körkort. Sjukt vad tiden får fort!
Var ganska pigg på jobbet idag, eller iallafall de fyra första timmarna, sedan slog tröttheten in. Ska bli skönt att få sova på måndag. Då blir det nämligen eftermiddagsskift i 2 dagar och nattskift i 2 nätter. Får sedan ledighet över midsommar i fyra dagar, totalt 5 sovmornar. Den tanken är inte så dum den, kommer bli så skönt!
 
Efter jobbet åkte jag till gymmet och körde ett pass med fokus på benen, och lite rumpa och mage. Körde ett egengjort cirkelträningsprogram igen samt en liten mini-crossfit och lite till.
 
Annas bencirkel
 
1. Knäböj - stång + 5kg
2. Utfall - 10kg (en 5kg-vikt/hand)
3. Knäböj med sidkick
4. Höftlyft (varierande på bänk och golv)
 
Gör även dessa övningar i rad utan vila emellan, 30s per övning. Det är 5 varv som gäller och 1 min vila mellan varven.
För att variera svårighetsgraden kan man öka tiden för varje övning till 1 minut, eller köra varannan övning 30 s och varannan 1 min eller minska vilotiden mellan varven till 30 s. Till nybörjare skulle jag rtro på att köra dessa övningar utan vikter så man får in tekniken ordentligt (knäböj kan göra mycket skada annars) och/eller minska till 3-4 varv om man känner att man inte orkar göra de 1-2 sista varven med ordentlig teknik. All träning bidrar till resultat om du gör den rätt, oavsett hur många reps och varv man har gjort! Min åsikt är att det är bättre med lite och fokuserad träning än mycket och slarvig. 
 
Minicrossfit
 
10 Bencurl på mage + 10 benspark (minns ej vikterna, kan varieras som man själv vill ha) x 5
 
Gjorde 20x5 tåresningar i sittande ställning med 15 kg och 100 crunches.
 
Hoppas ni vill testa på detta, jag kommer definitivt ha träningsvärk imorgon! Nu --> lördagsmys!
KRAM ♥
 
 Genomyttigt och otroligt gott ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0