Arbete och träning

Hej finisar!

Har haft en lång dag idag, vaknade och gick upp vid 5 och befann mig på jobbet 6 för sommarens första arbetsdag! Jobbar i 6 dagar till innan jag får ledigt i 4 dagar men det ska nog gå bra!
 
Efter jobbet gick jag till gymmet och körde ett egengjort cirkelträningspass med axlar. Det var tungt men kändes skönt efteråt. Körde även lite mage efter axlarna!
 
Annas axelcirkel

1. Axellyft med hantlar åt sidan med 90 graders armbågsvinkel (jag gör denna stående)

2. Som ovan plus att man fäller armarna uppåt (samma armbågsvinkel) och trycker dem mot varandra två gånger och fäller ner 

3. Hantellyft (lätt framåtlutad och med lätta knän) där man lyfter överarmarna rakt upp och rakt utåt så armarna bildar 90 grader (jag gör denna stående)

4. Vandrande plankan
 
Här finns övning 1! 
Här finns övning 3! 
 
Vandrande plankan: Plankans ursprungsposition, upp på arm 1, upp på arm 2, ner på arm 2, ner på arm 1, upp på arm 2, upp på arm 1, ner på arm 1, ner på arm 2... och repetera!
 
Jag gör varje övning i 30 s efter varandra utan paus mellan, vilar sedan 1 minut och kör 4 varv till, sammanlagt 5 varv! Jag valde 2kg-hantlar eftersom det är det jag klarar och forfarande har en bra teknik, vilket är viktigt för att inte få ont i nacke och rygg t.ex. 
 
Dagens magprogram
 
50 raka crunches
50 sneda crunches med lyft ben (gör inte alla reps i rad, det kan bli jobbigt för höften)
1 vanlig planka - 1 min
1 sned planka/ben med knät i och armen uppåt - 1 min
1 vanlig planka - 1 min
 
Nu ska jag gå och äta välförtjänad mat och mysa med film med min mor. Hoppas ni haft en bra dag ni också! KRAM ♥
 
Wake up And work out | via Tumblr
Ph: weheartit
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0