Årets midsommar

...Blev molnig och regnig, precis som väntat. Det regnar alltid på midsommar (ibland lite och ibland mycket). Lite komiskat faktiskt. Men min midsommar blev bra ändå! De första 6 timmarna jobbade jag och påbörjade alltså min midsommar med mina goa arbetskompisar. Sedan sov jag till 2 och spenderade resten av dagen med familjen samt morbrors familj som kom över lite senare på eftermiddan. Det blev en härlig kväll med bra sällskap och för mycket ätligt haha! När de åkte hem gick jag och syrran ut för min årliga hoppa-över-gärdsgårdar-och-plocka-blommor-tradition. Dock så förstörde jag alltihop med att prata, syrran påminde mig efter 3 staket, och så glömde jag att lägga dem under kudden. Ibland är jag rätt klumpig...
 
Idag drog jag lång sovmorgon, låg uppe lite för länge med några oth-avsnitt hehe, och käkade midsommar-rester...mumma! Har varit i stallet idag också. Cyklade med mamma när hon tog sig en tur. Man tar väl alla chanser till träning? Blev dock väldigt ledsen över en jättemager katt som vi mötte på vägen. Den var hur snäll som helst och inte alls skygg, men livrädd för hästen så det gick inte att få med sig honom. Det gjorde ont i mig.
 
Nu har jag precis tagit mig en dusch efter lite träning - biceps och triceps fick sig en omgång samt ben och mage i Utmaningen. Såhär körde jag:
  • Bicepscurl båda armar samtidigt - 2 kg, 20 reps, 5 varv, 1 min vila mellan varven.
  • 1. Tricepspress bakom huvudet - 4 kg
  • 2. Dips
  • 3.Tricepspush bakåt (stå på alla 4 och höj upp överarmen, så underarmen blir hängande i 90 grader, och sväng underarmen uppåt och bakåt) - 2 kg
  • 4. Armhävning på knä
10 reps på varje övning (10 st/arm i övning 3), 5 varv och 1 min vila mellan varven.
  • Koncentrationscurl - 2 kg, 20 reps (10 st/arm), 5 varv, 1 min vila mellan
Nu tänker jag gå och få i mig mat. Imorgon kommer jag lägga upp bilder ifrån gårdagen samt köra ett träningspass med fokus på bröstet. Njut nu av resten av midsommaren allihop (det är ju ännu midsommardagen) så hörs vi imorgon! KRAM ♥
 
Från förra midsommar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Hagelin

" Smile To The World & The World Will Smile To You "

RSS 2.0